جایگزین مسیر

بررسی هنریک میختاریان هدف احتمالی منچستر یونایتد

by | خرداد , ۳۰ , ۱۳۹۵

بررسی هنریک میختاریان هدف احتمالی منچستر یونایتد

پایگاه هواداران منچستریونایتد – هنریک میختاریان از آخرین اهداف نقل و انتقالی منچستر یونایتد است. مدیر برنامه های او، مینو رایولا صراحتاً اعلام کرده است که هنریک به پیوستن به منچستریونایتد علاقه مند است. هرچند مدیر دورتموند واتسکه اعلام کرده است که قصد فروش او را ندارند اما بعید به نظر می رسد که سال بعد او را مجانی از دست بدهند و ترجیح می دهند او را امسال با قیمت مناسب به فروش برسانند. اما آیا میختاریان ارزش این هزینه را دارد؟ در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سبک بازی، قدرت ها و ضعف ها

بهترین پست هنریک دقیقا پشت مهاجم است. جایی که او می تواند با فضایی که روبرویش دارد با استفاده از دید عالی اش پاس های فوق العاده ای بدهد. خلاقیت، تکنیک و حرکاتش می تواند هر خط دفاعی ای را سردر گم کند. ۳۲ پاس در مدت زمان ۴۳۷۹ دقیقه خود گویای همه چیز است.

دوندگی او مثال زدنی است. هر موقع بازی او را نگاه می کنیم حتی یک ثانیه هم نمی ایستد. اگر تیم به دلیل یک پاس اشتباه یا هر دلیلی توپ را از دست بدهد او تمام مسیر را برمی گردد و به دفاع کمک می کند. خصوصیتی که مورینیو عاشق آن است. در واقع او هرگز نمی ایستد و ما واقعا نمی دانیم او این همه انرژی را از کجا می آورد.

برخی میختاریان را با کاکا و لمپارد مقایسه می کنند. پست های مشابه اما سبک متفاوت دارند. می توان گفت او ترکیبی از هردو است. ایجاد موقعیت و رفتن دیر هنگام به داخل محوطه برای گلزنی که این ویژگی نیز مورد علاقه ی خوزه است.

میختاریان سرعت خیلی خوبی دارد و به گفته ی خودش اگر فوتبالیست نمی شد می توانست دونده شود. او الگوی خود را زیدان معرفی می کند. سبک بازی او اصلا شبیه زیدان نیست اما جادوگری زیدان در او دیده می شود.

میختاریان کرنر های خوبی می زند و کرنرزن اول دورتموند اوست. خوشبختانه در صورت آمدن او دیگر شاهد کرنر زدن بلیند و جونز نخواهیم بود. یکی دیگر از ویژگی های او شوت های سرکش و فوق العاده محکم او از بیرون و داخل محوطه است. شوت هایی که هر دروازه بانی را مات و مبهوت می کند. با این وجود او معمولا موقعیت زیاد خراب می کند و باید روی دقت شوت های خود کار کند. هرچند او امسال ۲۳ گل به ثمر رسانده است.

ضعف خاصی در بازی او دیده نمی شود اما تنها نکته ای که می توان گفت این است که او گاهی بهترین پاس ممکن را نمی دهد؛ اما باز هم باید متذکر شد که چه کسی در جهان می تواند درصد پاس صد درصد داشته باشد؟ حتی ژابی آلونسو و کریک هم نمی توانند.

نتیجه گیری

اکثر ما هواداران دوست داریم که منچستر یونایتد محرز یا گریژمان را به خدمت بگیرد اما خرید آن ها با توجه به شرایط تیم واقعا کار ساده ای نیست. زمانی که مورینیو ویلیان را با قیمت ۳۰ میلیون پوند از شاختار دونتسک به خدمت گرفت بسیاری از هواداران چلسی از او انتقاد کردند اما دیدید که او به یک ستاره تبدیل شد. می توان میختاریان را ویلیان دوم خوزه نامید چون سبک بازی این دو به شدت به یکدیگر مشابه است. مورینیو به بازی میکی علاقه مند است و همان طور که می دانید او در ماه جولای برای دیدن بازی دورتموند – هرتابرلین به ورزشگاه دورتموند رفته بود. احتمالاً دلیل آن همین بوده است. خرید میکی با این قیمت کم خریدی فوق العاده خواهد بود.

۰ Comments