جایگزین مسیر

تمجید ادوین فن در سار از فن خال

by | اردیبهشت , ۱۰ , ۱۳۹۳

ادوین فن درسار در زمان سرمربیگری فن خال در آژاکس به همراه این مربی هلندی در لیگ قهرمانان و لیگ هلند(اردویزه) قهرمان شده است, او هم اکنون به تمجید از این مربی 62 ساله پرداخته است و می گوید فن خال تاثیر بیشتری نسبت به سر آلکس فرگوسن بر روی او گذاشته است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – ادوین فن در سار مدعی است که منچستریونایتد نمی تواند مربی بهتری نسبت به فن خال پیدا کند.

فن خال هم اکنون سرمربی هلند محسوب می شود, اما پس از پایان جام جهانی از این سمت کنار می رود, گفته می شود او گزینه اول سران یونایتد برای هدایت شیاطین سرخ پس از برکناری دیوید مویز محسوب می شود.

فن در سار به همراه فن خال سه بار در لیگ هلند قهرمان شده است و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان را نیز در کارنامه خود دارد. او در منچستریونایتد به دوران حرفه ای بازیگری خود پایان داد. اکنون او می گوید, تاثیری که فن خال روی او گذاشته است, بیشتر از فرگوسن بوده است.

ادوین به دیلی میرور گفت:

زمانی که انتصاب فن خال به سمت سرمربیگری یونایتد به طور رسمی اعلام شود, من حرف های خیلی زیادی درباره لویی خواهم گفت.

اما من می خواهم پیش از اعلام این خبر این مسئله را روشن سازم که لویی فن خال بهترین مربی بوده است که من برایش بازی کرده ام.

زمانی که باواریایی ها لویی فن خال را به آلمان آوردند, فرانس بکن باوئر, مدیرعامل باشگاه بایرن مونیخ بود. او در اظهارات اخیرش گفته است که این مربی باتجربه گزینه “عالی” برای یونایتد محسوب می شود.

او به دیلی میل گفته است:

او مربی عالی برای منچستریونایتد خواهد بود زیرا او مربی است که تجربه جهانی دارد و فوتبال انگلیس را نیز می شناسد.

من نمی دانم این صحبت ها شایعه است یا آنها واقعا قصد دارند او را به خدمت بگیرند, اما اگر آنها با لویی به توافق برسند, من فکر می کنم این حرکت خوبی برای آینده تیم خواهد بود.

او جام های مختلفی را برده است, به همین خاطر, او مربی باتجربه است و جاه طلبی خاصی دارد. او شخصیت منحصربفردی نیز دارد. او همه ویژگی های لازم را دارد.

فن خال در فصل 2009/10 با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی آلمان شد, اما در آوریل فصل بعد باواریایی ها او را به دلیل اینکه تیمش در رده سوم قرار گرفت, اخراج کردند.

اما بکن باوئر می گوید او متقاعد شده است که فن خال یکی از بهترین مربی های جهان است, علی رغم اینکه او شهرت فراوانی در برخورد شدید با بازیکنان دارد.

اگر شما از او پرسش احمقانه ای بپرسید, آن وقت پاسخ او کمی با شدت  خواهد بود اما اگر شما با او با احترام رفتار کنید, آن وقت او هم احترام شما را پاسخ خواهد دارد.

من او را دوست دارم. او در بارن دوران بسیار موفقیت آمیزی داشت. در اواخر دوران حضورش در بایرن ما بحث کوچکی درباره روشی که او برای حل و فصل کردن کارها استفاده می کرد, داشتیم, به همین خاطر آنها مسیر خود را از هم جدا کردند. اما برای من هنوز هم او یکی از بهترین مربیان جهان محسوب می شود.

۰ Comments