جایگزین مسیر

اروین: مورینیو جانشین مناسبی برای فرگوسن است

by | اسفند , ۲۷ , ۱۳۹۱

دنیس اروین، بازیکن افسانه ای منچستریونایتد معتقد است خوزه مورینیوی پرتغالی می تواند جانشین مناسبی برای فرگوسن باشد.

به گزارش ESPN اروین در یک روزنامه ایرلندی به نام ساندی ورلد به ستایش از عملکرد مورینیو پرداخته است و در نهایت این نکته را افزوده است که مورینیو می تواند جانشین موفق ترین مربی فوتبال مدرن، سر الکس فرگوسن باشد.

اروین عضو تیم رویایی 99 بود که سه گانه تاریخی برای یونایتد رقم زد. او معتقد است هرگز تاریخ دقیق بازنشستگی فرگوسن مشخص نخواهد شد اما باید از هم اکنون به فکر گزینه های مناسب برای جانشینی او بود.

اروین در ادامه نوشته است: “شاید نشستن بر نیمکت یونایتد بعد از مربی موفقی چون فرگوسن که کارنامه پر و پیمانی از جام های مختلف دارد کار احمقانه ای باشد اما این روزها تنها خوزه مورینیو است که می تواند چنین ماموریتی را بر عهده بگیرد. البته پیشترها فرگوسن می خواست در پایان فصل 2002-2001 بازنشسته شود اما بعدها تصمیم خود را عوض کرد و حالا یک دهه از آن روز گذشته است و فرگوسن هنوز هم یکی از موفق ترین مربیان دنیای فوتبال به شمار می آید.”

سپس اروین به تمجید از مورینیو پرداخت: “مورینیو را با جنجال ها و مصاحبه های نامتعارفش شناخته ایم اما او در واقع یک سرمربی موفق و کاریزماتیک است که در باشگاه های مختلف به موفقیت رسیده است. البته می دانم بازیکنان افسانه ای چون اشمایکل و چارلتون در مورد انتخاب مورینیو شک دارند. به هرحال مورینیو سابقه مشخصی دارد و معمولا بعد از دو سه فصل، باشگاه جدیدی را برای ادامه کار انتخاب می کند! یونایتد بعد از فرگی یک سرمربی باتجربه و بابرنامه لازم دارد که تیم را در طولانی مدت به جام ها و افتخارات مختلف برساند و دوباره تاریخ سازی کند!”

و اما سایر گزینه ها: “پپ گواردیولا هم یکی از گزینه های مدنظر است اما او قرارداد طولانی مدتی با بایرن مونیخ آلمان امضا کرده است. دیوید مویس، سرمربی اورتون هم عملکرد درخشانی داشته اما سپردن سکان هدایت یونایتد به مویس یک ریسک تمام عیار است! چون او تا به حال نتوانسته به جام های قهرمانی دست پیدا کند!”

۰ Comments