جایگزین مسیر

ده بازیکنی که یونایتد در آستانه جذبشان قرار داشت – بخش دوم

by | مرداد , ۲۴ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران- در بخش قبلی این مقاله شما را با 5 بازیکنی که یونایتد در آستانه جذبشان قرار داشت آشنا کردیم و اما ادامه این لیست…

پل گاسگویین – 1988

78112271_gazza1_79154b

سرالکس سعی داشت تا او را که با استعداد ترین جوان انگلیسی دوران خودش بود از نیوکاسل جذب کند. او به فرگوسن قول داده بود تا بعد ازبرگشتن از  تعطیلات قراردادش را با یونایتد امضا کند اما او به جای یونایتد به تاتنهام پیوست.

او در سال 1991 با تانتهام قهرمان جام حذفی شد و دوره ای پر از مصدومیت را نیز در لاتزیو گذراند.

هم گاسگویین و هم فرگوسن بعد ها ناراحتی و افسوس خود را از اینکه این انتقال صورت نگرفته اعلام کردند. گاسگویین حسرت این را میخورد که فرصت حضور در تیم دهه 90 یونایتد که افتخارات زیادی را کسب کرد را از دست داده بود

هیجان و استعداد بالای گاسگویین میتواسنت او را به یکی از پسران محبوب الدترافورد تبدیل کند. او مشکلاتی در خارج از زمین فوتبال داشت که این مشکلات تمرکزش را از فوتبال منحرف کرده بودند . او با مدیریت صحیح میتوانست به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود ولی افسوس که به بی راهه کشیده شد

آلن شیرر – 1992 و 1996

 alan-shearer-2116

فرگوسن ابتدا سعی داشت تا او را در سال 92 – زمانی که در ساوت همپتون بود – به یونایتد منتقل کند اما پیشنهاد میلیونی جک واکر رییس باشگاه بلک برن باعث شد تا شیرر به ادوود پارک  برود. بلک برن در 1995  توانست به کمک وی قهرمانی را از چنگ یونایتد در بیاورد.

فرگوسن در سال 96 بار دیگر برای جذب وی اقدام کرد – زمانی که او تصمیم به ترک راورز گرفته بود- . یونایتد و نیوکاسل دو باشگاهی بودند که حتی بر سر مبلغ قرار داد نیز با بلک برن به توافق رسیده بودند. اما شیرر دوستداشت به باشگاه شمال شرقی (نیوکاسل) بپیوندد و این امر به کمک قهرمان دوران کودکی اش کوین کیگان محقق شد. فرگوسن در اولین اوتوبیوگرافی خود ناراحتی شیرر را دلیل عدم تحقق این انتقال عنوان کرد. آلن دیگر نتواسنت مدالی به آن یک مدال قهرمانی لیگی که با بلک برن به دست آورده بود اضافه کند چیزی که اگر به یونایتد میپیوست اتفاق می افتاد.

پاتریک کلایورت – 1998

rbHD7

فرگوسن بعد از جام جهانی 98 تمایل بسیاری به جذب پاتریک کلایورت داشت. او در اوتوبیوگرافی اول خود نوشته بود که کلایورت نیز نسبت به این انتقال بسیار مشتاق بود اما با شنیدن خبر علاقه بارسلونا به او نسبت به انتقال به یونایتد سرد شد.

این انتقال میتوانست سرنوشت یونایتد و سه گانه تاریخی اش را تغییر دهد.

یونایتد یورک را به خدمت گرفته بود و انتقال کلایورت به یونایتد میتوانست پایانی برحضور سولسشایر در یونایتد باشد. یونایتد که کسب سه گانه معروفش را مدیون حضور درخشان سولشایر بود ممکن بود از رفتن او پشیمان شود.

رونالدینیو – 2003

164641_1

یونایتد تنها 48 ساعت تا امضای قرار داد با این اسطوره برزیلی فاصله داشت اما بارسلونا توانست این بازیکن را از چنگ شیاطین سرخ در بیاورد .خود رونالدینیو نیز نیوکمپ را به الدترافورد ترجیح می داد زیرا که چند ماه پیش هم در مصاحبه ای تاکیید کرد که از این انتخاب پشیمان نیست.

اگر این تعلل دو روزه اتفاق نمی افتاد رونالدینیو میتوانست به اسطوره ی یونایتد تبدیل شود و تکنیک و خلاقیت او میتوانست توانایی غلبه یونایتد به حریفان سرسخت داخلی همچون آرسنال و چلسی را در طی سال های 2003 تا 2007 بالا ببرد. دورانی  که به سالهای جمبا جمبا معروف شده است.

رونالدینیو به بارسلونا رفت و توانست عنوان بهترین بازیکن سال 2005 جهان را بدست بیاورد اوهمچنین در سال 2006 همراه بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. وی بعد ها  به میلان رفت و سپس  دورانی را نیز در باشگاه محلی برزیل گذراند.

فرانسسک فابرگاس – 2013 و 2014

cesc_fabregas_2631783b1

یونایتد در دو تابستان گذشته تلاش هایی نا فرجام برای جذب فابرگاس انجام داد. اولین اقدام در تابستان فاجعه بار پیش توسط دیود مویس انجام شد.یونایتد دو بار برای جذب وی پیشنهاد داد اما او ترجیح داد تا در بارسلونا باقی بماند. شایعات در خصوص علاقه یونایتد به جذب فابرگاس تا تابستان امسال نیز هنوز به گوش میرسید که البته این شایعات با پیوستن او به چلسی پایان یافت.

اگر او به یونایتد پیوسته بود میتوانست کلاس بالاتری به خط هافبک یونایتد ببخشد چیزی که هواداران اکنون از آندر هررا انتظار دارند. فابرگاس اخرین قطعه پازل مورینیو در چلسی بود و هواداران یونایتد انتظار دارند تا هررا بتواند به رقیبی جدی برای فابرگاس برای کسب عنوان بهترین هافبک لیگ برتر تبدیل شود

۰ Comments