جایگزین مسیر

مارک هیوز: گیگز می‌تواند سرمربی بعدی شیاطین سرخ باشد

by | مهر , ۲۰ , ۱۳۹۹

کانون هواداران منچستریونایتد – مارک هیوز مهاجم سابق منچستریونایتد معتقد است که رایان گیگز در صورت موفقیت در مسابقات یورو تابستان سال آینده می‌تواند سرمربی بعدی شیاطین سرخ باشد.

اوله گونار سولسشائر شروع ضعیفی در این فصل لیگ برتر داشته است و از همین ابتدا فصل در حال تحمل فشارهای زیادی می‌باشد و گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد که در صورت تداوم عملکرد ضعیف تیم وی توسط اد وودوارد اخراج خواهد شد.

حال مارک هیوز به صحبت در این مورد پرداخته است و می‌گوید رایان گیگز که پر افتخارترین بازیکن تاریخ یونایتد می‌باشد و موفق شده است تیم ملی کشورش را به یورو برساند، در صورت عملکردی خوب در مسابقات می‌تواند پس از سولسشائر به عنوان سرمربی شیاطین سرخ انتخاب شود.

هیوز که سابقه سرمربیگری در بلکبرن، منچسترسیتی، فولام، کویینز پارک رنجرز، استوک سیتی و ساوثهمپتون را دارد، در مصاحبه خود گفت:

فکر می‌کنم رایان در جایگاه خوبی از دوران مربیگری خود قرار دارد. او روند مثبتی دارد. احتمالا در حال حاضر شانس بیشتری برای سرمربیگری در یونایتد نسبت به دوران پس از خروج لوییس فنخال دارد. شاید در آن دوران صرفا تجربه دستیار بودن به او کمک نمی‌کرد که سران منچستریونایتد او را به عنوان سرمربی اصلی خود انتخاب کند ولی اگر او در مسابقات اروپایی عملکرد خوبی داشته باشد دلیلی وجود ندارد که دیگر بین نامزدهای اصلی سرمربیگری باشگاه نباشد.

او در تمام دوران بازیگری‌اش عملکرد فوق العاده‌ای داشته است و به اندازه کافی فرصت داشته است که فوتبال را از زاویه‌ دیگری بشناسد. سرالکس فرگوسن سالها مربی او بود و در سالهای آخرش حضورش توانست در کنار او کار کند.

سپس از دستیاران نزدیک لوییس فنخال بود که فکر می‌کنم تصمیم و انتخاب درستی از سمت او و باشگاه بود. فکر می‌کنم این گمانه زنی ها وجود داشت که او جای لوییس فنخال را بگیرد اما سران باشگاه دنبال سرمربی بزرگتری رفتند: ژوزه مورینیو.

به نظرم چون منچستریونایتد شاهد این بود که منچسترسیتی پپ گواردیولا را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده است، به سراغ یکی به بزرگی او رفتند و این مورد شانس سرمربیگری گیگز در یونایتد را کم کرد.

گفتنی است پس اخراج دیوید مویس در سال ۲۰۱۴، رایان گیگز برای مدت کوتاهی نقش بازیکن-مربی را در یونایتد بر عهده گرفت. او در تابستان ۲۰۱۴ دوران بازیگری خود را به اتمام رساند و در بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به عنوان دستیار در کنار لوییس فنخال بر روی نیمکت منچستریونایتد نشست.

با این که علاقه رایان گیگز به منچستریونایتد بر هیچکس پوشیده نیست، ولی در حال حاضر تمام تمرکز وی بر روی بازیهای لیگ ملتهای اروپا و البته یورو تابستان آینده خواهد بود.

۰ Comments