جایگزین مسیر

مایکل اوون: گیگز می تواند گواردیولا منچستریونایتد باشد

by | اردیبهشت , ۷ , ۱۳۹۳

در شرایطی که شایعات وسیعی درباره توافق یونایتد با لویی فن خال شنیده می شود, اما مایکل اوون معتقد است که این پست باید به رایان گیگز داده شود.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – در شرایطی که منابع مختلفی از توافق یونایتد با فن خال سخن به میان می آورند و به نظر می رسد این شایعات تا اعلام رسمی سرمربی بعدی شیاطین سرخ ادامه داشته باشد, مایکل اوون معتقد است که رایان گیگز ولزی باید سرمربی منچستریونایتد بشود.

اعلام نشدن سرمربی بعدی یونایتد باعث شده تا احتمال اینکه رایان گیگز به سمت سرمربی دائمی یونایتد منتصب شود, قوت بگیرد. باشگاه روز سه شنبه رایان گیگز را تا پایان فصل به سمت سرمربی موقت تیم انتصاب کرد.

اکنون مایکل اوون هم بازی سابق رایان در یونایتد در ستون خود در روزنامه تلگراف نوشته است که او معتقد است رایان می تواند جلوتر از فن خال هدایت یونایتد را برعهده بگیرد. اوون معتقد است که سپردن همچین پستی به کسی مانند گیگز, می تواند همانند تصمیم بارسا در سال 2008 در انتصاب پپ گواردیولا به سمت سرمربی بارسلونا باشد.

برای مثال زدن بازیکنی که با فلسفه باشگاه خود آشنا باشد و از یک بازیکن در تیم به مقام مربیگری برسد, شما باید به پپ گورادیولا نگاه کنید. هنگامی که او به عنوان مربی تیم اصلی بارسلونا انتخاب شد, او با کاری بسیار سخت و طاقت فرسا روبرو بود, دقیقا همانند شرایطی که پس از جدایی سر آلکس باید اتفاق افتاده باشد.

من این نظر را قبول ندارم, بازیکنی با سابقه حضور 25 ساله در یکی از بزرگترین باشگاه های جهان, باید به دسته های پایین تر برود و با مربیگری در آن تیم ها کارش را بیاموزد. هدف از این کار چه می تواند باشد؟ جدا از فصل جاری, گیگز تنها یک مربی در باشگاهی که در آن حضور داشته است تا به امروز دیده است. تفکرات و شیوه های کار او به طور تقریبا کاملی تحت تاثیر چیزهایی قرار گرفته است که از سر آلکس دیده است. او این تجربیات و دانش را از نزدیک کسب کرده است و به نظر من بازگرداندن این حس آشنا به تیم دقیقا همان چیزی است که باشگاه در حال حاضر به آن نیاز دارد.

هنگامی که شما درباره دیدگاه اوون به این مسئله بیشتر آشنا می شوید, به این نتیجه می رسید که انتخاب گیگز واقعا می تواند تصمیمی کلیدی برای آینده منچستریونایتد باشد. اما متاسفانه بنا به شایعاتی که منتشر می شود, گیگز از شانس بسیار کمتری نسبت به دیگر گزینه های هدایت یونایتد برخوردار است. همچنین با توجه به حرکت باشگاه در راستای برکناری دیوید مویز از سمت سرمربیگری یونایتد, به نظر می رسد سران یونایتد قصد دارد, مربی باتجربه تری را به الدترافورد بیاورند تا موفقیت تیم در فصل آینده تا حدودی تضمین شده باشد.

اکنون باید نظاره گر عملکرد رایان گیگز در چهار بازی باقی مانده منچستریونایتد در فصل جاری باشیم, در صورتی که یونایتد با هدایت گیگزی بتواند عملکرد خوبی در بازی های باقی مانده به نمایش بگذارد, شاید نگاه سران یونایتد به گیگزی شکل دیگری به خود بگیرد.

۰ Comments