جایگزین مسیر

مصاحبه ی رافائل با سایت رسمی باشگاه:رافا:می خواهم تا ابد در یونایتد بمانم

by | شهریور , ۳۰ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-سایت رسمی باشگاه با رافائل داسیلوا مدافع راست باشگاه که در روز یکشنبه ی هفته ی گذشته مقابل کیو پی آر برای اولین بار از ماه مارس در ترکیب ابتدایی شیاطین سرخ قرار گرفت، مصاحبه ای ترتیب داده است:

تو برای 6 سال در ترکیب اصلی باشگاه بوده ای و از دسته ی بازیکنانی که در باشگاه پرورش یافته اند به حساب می آیی.آیا تو هم اینگونه فکر می کنی؟

اگر بخواهم صادق باشم،کاملا.من در 15 سالگی به اینجا آمدم بنابراین من باید بگویم که من اینجا را مانند خانه ی خود می دانم.من احساس می کنم اینجا خانه ی من است و من باید بگویم بله.
تو همچنین جوری بازی می کنی که انگار به باشگاه عشق می ورزی.چرا یونایتد برای تو خاص است؟
بخاطر همه چیز.باشگاه من را برگزید و از زمانی که من وارد باشگاه شدمتک تک اعضای باشگاه به من کمک کردند.من هرچه درباره ی این باشگاه بگویم کم است.این باشگاه اگر بهترین باشگاه در جهان نباشد یکی از بهترین باشگاه ها در جهان است.
بدیهی است که تو متولد منچستر نیستی اما آیا تو حالا خود را یک منچستری احساس نمی کنی؟
من اینجا زندگی می کنم بنابراین کمی این احساس را دارم.من همه جا را در این شهر می شناسم و مردم زیادی را اینجا می شناسم.
پس از شش سال و در پی خروج پاتریس اورا،نمانیا ویدیچ و ریو فردیناند حالا تو یکی از باسابقه ترین مدافعان باشگاه هستی…
البته.همانند جانی اونز.من خوشحال هستم اما کمی ناراحت زیرا بسیاری از دوستانم باشگاه را ترک کرده اند.من خوشحال هستم که هنوز اینجا هستم.من می خواهم ادامه بدهم و اگر امکان پذیر باشد، برای همیشه اینجا بمانم.این به من بستگی دارد که خوب بازی کنم.من نیاز دارم که خوب بازی کنم.من فقط می خواهم که اینجا بمانم.
آیا تو مانند زمانی که برای اولین بار به باشگاه وارد شدی به بازیکنان جدید کمک می کنی تا در باشگاه ساکن شوند(جا بیفتند)؟
البته.وقتی من برای اولین بار به اینجا آمدم،دیدم که چگونه بازیکنان زیادی به من کمک کردند:گیگزی،اسکولزی و گری نویل.با اینکه او در پست من بازی می کرد،او بسیار به من کمک کرد،چرا که او یکی از بهترین دفاع راست های جهان بود.من می خواهم که وقتی می بینم بازیکنان جوانی به باشگاه وارد می شوند همین کار را بکنم.گاهی اوقات این سخت است اما وظیفه ی من این است که تلاش کنم تا به آنها کمک کنم.
تو در زبان ماهر شده ای…حالا انگلیسی تو فوق العاده است…
انگلیسی من فوق العاده نیست،معمولی است.من می توانم صحبت کنم و تو می توانی آنچه من می گویم را متوجه شوی.وقتی من برای اولین بار وارد باشگاه شدم،اصلا نمی توانستم انگلیسی صحبت کنم.هیچی.شاید فقط می توانستم بگویم سلام و تمامش این بود.حالا احساس می کنم می توانم صحبت کنم.شاید نه به درستی اما می توانم صحبت کنم.قبلا،من چند بازیکن را دیدم که که وارد باشگاه شدند.بازیکنانی خارجی.و حالا آنها نمی توانند هیچ چیز متوجه شوند(اشاره به دی ماریا و هررا)و من دقیقا همان گونه بودم.گاهی اوقات من همچنان می خواهم که بگویم: “آنها چه می گویند”. این بسیار سخت است و من تلاش می کنم که به آنها کمک کنم زیرا من می دانم که این چه شرایط سختی است.
درباره ی رابطه ات با هواداران چطور؟هواداران به نظر می رسد که تعهد و تعصب تو به یونایتد را تحسین می کنند.
بله.من رابطه ی بسیار خوبی با هواداران دارم زیرا آنها بسیار پرشور هستند.هواداران منچستریونایتد واقعا در هر بازی بسیار خوب هستند.حتی اگر ما ببازیم آنها هنوز در حال سرود خواندن هستند و خواندن سرود و ایجاد سر و صدا را قطع نمی کنند!و همانطور که تو می دانی این باعث می شود که تو احساسی شوی.من عاشق این طرفداران هستم.
اشتیاق ، غیرت و انرژی تو همان چیزی است که طرفداران از یک بازیکن یونایتد انتظار دارند.آیا این روش بازی کردن برگرفته از شخصیت توست؟
این من هستم:من فقط عاشق بازی کردن و بردن هستم.
آیا تو حتی قبل از اینکه به الدترافورد بیایی به عنوان یه بازیکن همینگونه(با شور و اشتیاق ،با غیرت و پر انرژی)بودی؟
من به خاطر می آورم که با برادرم فابیو روی زمین فوتبال بازی می کردیم و با یکدیگر بر سر بردن بازی می جنگیدیم.فقط من بودم در مقابل او.و همیشه همین گونه بود.
آیا تو خود را جزئی از عصر جدید باشگاه همراه با مربی جدید می بینی؟
البته.من می خواهم که دوباره لیگ راببرم و می خواهم که ما دوباره روی روند پیروزی برگردیم سپس دوباره همه چیز در باشگاه مانند گذشته خواهد شد.

۰ Comments