جایگزین مسیر

یانگ خودش را به ون خال ثابت کرد

by | دی , ۸ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران: شاید تنها نکته مثبتی که بتوان از میان تعداد بسیار زیاد مصدومان یونایتد در فصل جاری لیگ برتر پیدا کرد، شکوفایی دوباره وینگر انگلستانی منچستر است، شماره 18ای که مدت ها بود هواداران از درخشش دوباره اش نا امید شده بودند.

پس از مصدومیت های متعدد شاگردان لوییس ون خال، این سرمربی هلندی سرانجام مجبور شد باری دیگر به سیستم سه دفاعه پناه آورد و این بار از اشلی یانگ در پست وینگ چپ استفاده کرد، مصدومیت ادامه دار لوک شاو و دیگر مدافعان تیم باعث شد که منچستر چندین بازی پیاپی را تا کنون با سیستم 3-5-2 به میدان برود. قطعا یکی از مهم ترین ارکان چنین سیستمی داشتن دو وینگر سرعتی، خستگی نا پذیر و پر تلاش است که به نظر می رسد اشلی یانگ توانست به ون خال ثابت کند که توانایی بازی در این پست را دارد.

یانگ در تور پیش فصل تیم در آمریکا نیز نمایش های درخشان و امیدوار کننده ای از خود نشان داد، شاید به همین دلیل بود که ون خال از فروش او منصرف شد و حالا احتمالا از تصمیم خود راضی و خشنود است.

اشلی حالا هفت بازی پشت سر هم را از ابتدا در میدان قرار گرفته است و بازی به بازی بر اعتماد به نفس او افزوده شده، پیشرفت او نیز بسیار قابل ملاحظه بوده است؛ دقیقا بر خلاف عملکرد او در یکی دو سال گذشته که فراز و نشیب های بسیاری داشت. یکی از درخشان ترین نمایش های او در فصل جاری، بازی برابر استون ویلا در ویلا پارک بود که توانست با سانتری زیبا به فالکائو کمک کند تا دومین گل خود را برای شیاطین سرخ به ثمر برساند.

ون خال که استاد تغییر پست بازیکنان و به کار گیری بازیکنان در پست های مختلف است، این بار از یانگ به عنوان وینگ سمت چپ استفاده کرد؛ او نه تنها در کار های تهاجمی خوب کار کرد بلکه در دفاع نیز به موقع به کمک مدافعان می آمد.

یانگ اکنون با 987 دقیقه بازی در لیگ برتر، یک پاس گل داده است و آمار پاس های صحیح او بسیار خوب است، 82 درصد پاس های او صحیح بوده اند. میانگین نمرات او از سایت های معتبر ورزشی نیز طی چند بازی اخیر بالای 7.5 بوده است. آمار قابل توجه دیگر وینگ انگلیسی یونایتد این است که او تا به حال در هر بازی حداقل یک پاس کلیدی داده که یک موقعیت گل ایجاد کرده است.

شکی در این موضوع نیست که اکنون یانگ توانسته خود را به ون خال ثابت کند و دقیقا مناسب سیستم فعلی یونایتد است، اما سوالی که پیش می آید این است که پس از بازگشت مصدومان، به خصوص لوک شاو؛ منچستر با چه سیستمی بازی خواهد کرد؟ و سوال مهم تر آن است که آیا یانگ با وجود این نمایش های درخشان از ترکیب کنار گذاشته می شود؟ نظر شما چیست؟

۰ Comments