جایگزین مسیر

منچستر یونایتد بیشترین درآمد از طریق اسپانسر ها را در بین تمام باشگاه های اروپا دارد

by | مهر , ۱۰ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران.گزارش ها نشان می دهند که یونایتد بیشترین درآمد بین باشگاه ها در 6 لیگ برتر اروپا را دارد

این اطلاعات از 1179 باشگاه که در پریمیر لیگ ، بوندسلیگا ، لا لیگا ، سری آ ، لیگ 1 فرانسه و لیگ Eredivisie (لیگ هلند) دریافت شده است و نشان می دهد که یونایتد 146 میلیون یورو از سوی اسپانسر های خود  در لیگ 2014/15 دریافت خواهد کرد البته پول فروش پیراهن های  این باشگاه که از سال بعد با قراردادی 96 میلیون یورویی به آدیداس واگذار خواهد شد در این آمار محاسبه نشده است و این مقدار پول معادل 11% از تمام پولی است که باشگاه های این 6 لیگ از اسپانسر های خود دریافت میکنند

87988157733549073133

بارسلونا که در رده دوم این رده بندی قرار دارد سالیانه 107 میلیون یورو از طریق اسپانسر شیپ دریافت میکند و این مبلغ 40 میلیون یورو کمتر از دریافت سالانه یونایتد است.

سیمون راینز نویسنده این خبر در مورد این اختلاف توضیح میدهد:

“اسپانسرشیپ منبع درآمد اصلی یونایتد است و این تیم از این طریق به دنبال رقابت با رئال مادرید ، بارسلونا و بایرن مونیخ است که در کل درآمد بیشتری نسبت به یونایتد دارند.

این تیم انگلیسی بیشترین طرفدار در سطح جهان را دارد و در نتیجه موفقیت این تیم برای برند ها به خصوص در آسیا که تعداد طرفداران بیشتر هستند جذاب است.

یونایتد اکنون بر اساس قرار داد جدید خود با شورولت سالانه 61 میلیون یورو دریافت میکند و با AON  نیز قراردادی برای لباس های تمرینی خود دارند. چیزی که بیشتر از همه باعث موفقیت یونایتد شده است این است که یونایتد حق فروش لباس ها را به مناطق و کشور های مختلف میفروشد و بنابراین مثلا برندی در تایلند یا ویتنام میتواند با خرید حق فروش لباس ها ، پیراهن ها یونایتد را “فقط در همان منطقه” بفروشد و این استراتژی مانع آشفتگی و برهم ریختگی در ضمینه اسپانسر شیپ است  و همچنین این موقعیتی برای برند های کمتر شناخته شده است تا بتوانند خود را در بازار مطرح کنند.

بارسلونا ، منچستر سیتی ، آرسنال ، چلسی و لیورپول نیز همین استراتژی را پیش گرفته اند ولی تا کنون به اندازه یونایتد موفق نبوده اند.”

 

۰ Comments