جایگزین مسیر

مورینیو به ستایش از ذهنیت الکسیس پرداخت

by | بهمن , ۲۲ , ۱۳۹۶

مورینیو به ستایش از ذهنیت الکسیس پرداخت

پایگاه هواداران منچستریونایتد – ژوزه مورینیو با خوشحالی از ذهنیت قوی و تجربه ی بالای شماره ۷ جدید یونایتد صحبت کرده است.

از مورینیو در مورد اینکه چه خصوصیتی از الکسیس را بسیار بیشتر دوست دارد سوال شد و او پاسخ داد:

ذهنیت او.من دوست دارم بازیکنی را در تیمم داشته باشم که در دقیقه ی ۹۱ بازی توپ را از دست میدهد و تا زمان باز پس گیری آن،نمی ایستد،حتی در شرایطی که بسیار خسته است.درست همانند کاری که الکسیس در بازی آخر ما  در مقابل هادرسفیلد انجام داد.

لحظه ی بسیار مهم در فوتبال هنگامیست که شما توپ را از دست میدهید و در مقابل حریفتان آسیب پذیر میگردید.بنابراین داشتن بازیکنانی در تیم که با خود بگویند:”من اشتباه کردم یا من توپ را از دست دادم و باید آن را برای تیم باز پس بگیرم” بسیار مهم است.ذهنیت قوی،تجربه و استعداد او روی هم بازیکنی را تشکیل داده اند که من بسیار دوست دارم.

الکسیس رکورد جالب توجهی از خودش بر جای گذاشته است.او در بازی مقابل هادرسفیلد،۷ ضربه ی آزاد برای تیم گرفت که یکی از آن ها ضربه ی پنالتی ای بود که خود سانچز آن را به گل تبدیل کرد.در این فصل از رقابت های لیگ برتر،بر روی هیچ بازیکنی در یک بازی این تعداد خطا صورت نگرفته است.مورینیو در این باره این اظهار اشت:

شما دیدید که حریفان ما چگونه به او خوش آمد گویی کردند.او بازیکن بسیار سرسختیست و خودش را با هر شرایطی وفق میدهد.در بازی با هادرسفیلد و یئوویل،تکل های بسیار بدی روی پای الکسیس رفتند اما داوران باید …من نمیخواهم از واژه ی “محافظت”استفاده کنم زیرا هنگامی که از این واژه استفاده میکنید به نظر میرسد منظور شما این است که داوران تنها باید از بازیکنان سطح اول محافظت کنند در حالی که من معتقدم باید از تمامی بازیکنان محافظت گردد.

آنها(داوران)نباید به یک بازیکن نگاه کنند و با خود بگویند:”خب این بازیکن بسیار با استعداد است و من باید از او محافظت کنم” بلکه باید مراقب تمامی بازیکنان زمین باشند.

۰ Comments