جایگزین مسیر

نویل:زاها باید بازی در 6 ماه اول حضورش را فراموش کند

by | آذر , ۱۵ , ۱۳۹۲

فیل نویل معتقد است که ویلفرد زاها بعد پیوستن به باشگاه بزرگی همچون یونایتد شوکه شده است و پس از چنین انتقال بزرگی, انتظار می رفت که نتواند به اندازه کافی بازی کند.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – این بازیکن 20 ساله تمام دوران بازیگری خود را در کریستال پالاس گذرانده بود قبل از اینکه سر آلکس فرگوسن او را با قیمت 15 میلیون پوند در ژانویه گذشته بخرد و در نهایت او نتواند در فصل جاری به تیم اصلی راه یابد.

عملکرد زاها در تور پیش فصل تیم فوق العاده بود اما هنوز تا اینجای فصل زاها تنها یک بازی در ترکیب اصلی تیم انجام داده است اما نویل معتقد است که زاها یک “الماس” است و نویل اعتقاد ندارد که بازی نکردن در ترکیب اصلی نگرانی درباره آغاز دوران بازیگری این بازیکن در یونایتد بوجود آورد.

.

.

فیل نویل در مصاحبه با گاردین گفت: ویلف یک الماس است. مردم می گویند: چرا او بازی نمی کند؟”

“اما ما چنین مسئله ای را درباره فلاینی دیده ایم, همچنین در ارتباط با ویدا و اورا نیز در گذشته دیده ایم.”

“شش ماه اول… بازی کردن را فراموش کنید, تنها بازیکن منچستریونایتد بودن, شدت تمرینات, انتظارات, واقعا سخت است. این مسائل شما را داغون می کند.”

عملکرد ضعیف وینگرهای یونایتد تا اینجای فصل این اشتیاق را در بین هواداران ایجاد کرده است که می خواهند هر چه زودتر به زاها فرصت بازی داده شود اما به نظر می رسد این مسئله برای کادر فنی اهمیت ندارد.

نویل مطمئنا چیزهایی درباره شدت تمرینات و انتظارات از یک بازیکن یونایتد که بسیار زیاد است می داند. همچنین او اکنون مربی تیم اصلی است و هر روز بازی زاها را می بیند, بنابراین او بهتر از هر هوادار یونایتدی می داند که آیا زاها برای بازی کردن آماده است یا نه.

.

.

هیچ شکی نیست که بازی در یونایتد بسیار زیاد با بازی در پالاس تفاوت دارد اما زاها در بازی هفته جاری برابر بلکبرن نشان داد که او اجازه نمی دهد بازی نکردن در تیم اصلی او را ناامید کند. بلکه این مسئله باعث شده او از لحاظ جسمانی و ذهنی به بازیکن بهتری تبدیل شود و این دو عامل چیزهایی است که او برای بازی کردن به طور متوالی در ترکیب تیم اصلی نیاز دارد.

زاها هر روز در تمرینات چیزهای جدیدی یاد می گیرد اگرچه به هدفش که بازی کردن در تیم اصلی هست نرسیده است اما او تا زمانی که بازیکن یونایتد است به روند پیشرفت خود ادامه می دهد. اکنون در 20 سالگی زاها الماسی نتراشیده است اما با کمی سیقل دادن و کار بر روی آن می تواند به ستاره ای در دنیای فوتبال تبدیل شود.

۰ Comments