جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد:”شماره ی ۴۷ – استن پیرسون”

by | خرداد , ۳۰ , ۱۳۹۲

شماره ی ۴۷ برترین های تاریخ یونایتد یک مهاجم نوک با یک رکورد فوق العاده در گلزنی است.

.

.

.

.

.

.

.

.
“شماره ی ۴۷”

Stan Pearson

 

 

استن پیرسن (۱۹۳۵-۱۹۵۴)

استن پیرسن در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۱۹ در سالفورد سیتی به دنیا امد. دوران ورزشی خود را در باشگاه (Adelphi Lads) اغاز کرد تا اینکه استعداد یاب افسانه ای باشگاه ، لوئیز روکا ، در دسامبر ۱۹۳۵ به عنوان یک بازیکن اماتور با او قراردادی امضا کرد.
دو سال بعد و در ماه می ۱۹۳۷ استن قرارداد خود را به صورت حرفه ای در اورد و پس از ۶ ماه توانست به ترکیب تیم اصلی راه پیدا کند و درحالی که شروع به تثبیت خود در ترکیب اصلی تیم کرده بود ، اغاز جنگ موجب بروز اخلال در فعالیت های ورزشی وی شد.
در طی شش سالی که فعالیت های سازماندهی شده ی فوتبال تعطیل اعلام شده بود پیرسن بیکار ننشت و برای تیم های رده دوم و چهارم لنکشایر بازی کرد و به صورت مهمان در ترکیب تیم های نیوکاسل یونایتد ، برایتون، هاو البیون و کوئینز پارک رنجز نیز ظاهر شد.
در سال ۱۹۴۶ بار دیگر به خدمت شیاطین سرخ در امد و اینبار زیر نظر مربی جدید یعنی سر مت بازبی به کار خود ادامه داد. و در زمانی که انگلستان استعداد های بسیاری در پست مهاجم نوک داشت استن پیرسن خود را به عنوان یکی از بهترین های این پست معرفی کرد.
او یک عضو کلیدی در اولین تیم موفق مت بازبی بود. در سال ۱۹۴۸ و در نیمه نهایی fa cup استن پیرسن توانست در برابر دربی کانتی هتریک کند و در مسابقه ی فینال نیز با زدن یک گل در پیروزی ۴-۲ شاگردان بازبی در برابر بلکپول سهیم شود و اینگونه اولین تیم رویایی مت بازبی توانست اولین جام خود را در سال ۱۹۴۸ دریافت کند. این تیم همچنین توانست لیگ دسته اول را نیز در سال ۱۹۵۲ فتح کند.
بازیکن همیشه مورد اعتماد مت بازبی در هفت فصل بین سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۳ تنها ۱۳ مسابقه را از دست داد و در این سال ها زوج فوق العاده ای همراه با جک راولی شده بود. استن پیرسن علاوه بر ثبات در کیفیت بازی شوت های دقیق و محکمی روانه ی دروازه ها میکرد.
در فصل ۱۹۵۳/۵۴ بازیکن جوانی به نام جکی بلنچفور جای استن را در ترکیب اصلی گرفت و پیرسن در سال ۱۹۵۴ با مبلغ ۴۵۰۰ پوند به تیم باری پیوست و سپس در تیم چستر به عنوان مربی – بازیکن فعالیت کرد و تا ۴۰ سالگی به بازی خود ادامه داد. در نهایت نیز پس از اویختن کفش هایش به کار های پستی پرداخت.

استن پیرسن  در مجموع ۳۴۳ بازی که برای یونایتد انجام داد توانست مجموعا ۱۴۸ گل به ثمر برساند و نکته ی جالب این است که به مدت ۶۴ سال و تا قبل از هتریک دیمیتار برباتف در برابر لیورپول اخرین بازیکنی به شمار می رفت که توانسته بود در برابر لیورپول هتریک کند.

استن پیرسن در ۲۰ فوریه ی سال ۱۹۹۷  و در سن ۷۸ سالگی درگذشت .

روحش شاد

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ دسته اول انگلستان – سال ۱۹۵۱/۵۲

قهرمانی در FA CUP – سال ۱۹۴۸

*: استن پیرسن بازیکن با لباس روشن دراز کشیده روی زمین

۰ Comments