جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد:”شماره ی ۴۳ – یاپ استام”

by | تیر , ۳ , ۱۳۹۲

یک صخره در دفاع ، این صفت مناسبی برای شماره ی ۴۳ لیست برترین های تاریخ یونایتد می باشد . مدافعی که با حضورش در دفاع در دل هر مهاجمی ترس و دلهره بوجود می اورد.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۴۳”

“JAPP STAM”

 

 

یاپ استام (۱۹۹۸-۲۰۰۱)
یاپ استام مدافع تنومند یونایتدی ها که تنها سه سال را در الدترافورد سپری کرد ولی نمایش وی در همین مدت کم نیز انقدر چشمگیر بوده است که خود را به عنوان یکی از برترین های تاریخ یونایتد معرفی کند.
در سال ۱۹۹۸ یاپ استام از تیم PSV ایندهوون به جمع شیاطین سرخ پیوست و عضو کلیدی تیمی بود که توانست در سال ۱۹۹۹ یک سه گانه ی تاریخی به دست اورد.
یاپ استام در دوران سه ساله ی حضور خود در یونایتد موفق به کسب سه جام لیگ برتر یک جام بین قاره ای یک جام اف ای کاپ و یک جام لیگ قهرمانان اروپا شد وی همچنین دو بار در فصول ۱۹۹۸/۹۹ و ۱۹۹۹/۰۰ به عنوان بهترین مدافع میانی لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد.
در سال ۲۰۰۱ نیز یاپ استام با مبلغ ۱۶٫۵ میلیون پوند به تیم لاتزیو فروخته شد و این در حالی بود که تنها ۲۹ سال داشت. البته بعد ها سر الکس فرگوسن سر مربی شیاطین سرخ اعلام کرد که یکی از اشتباهات دوران مربیگری اش از دست دادن یاپ استام بوده است.
یاپ استام در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۰۷ از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.
یاپ استام در تاریخ ۱۷ جولای ۱۹۷۲ به دنیا امد و در سال ۱۹۹۸ با مبلغ ۱۰٫۶ میلیون پوند به یونایتد پیوست . وی در مجموع ۸۰ بازی که برای یونایتد انجام داد تنها ۱ گل را توانست وارد دروازه حریفان کند و ان هم در پیروزی خارج از خانه ی یونایتد برابر لستر سیتی به ثمر رساند که یونایتد در ان بازی توانست ۶-۲ حرف خود را مغلوب کند.

عناوین و افتخارات:

قهرمانی در لیگ برتر – در سالهای ۱۹۹۸/۹۹, ۱۹۹۹/۰۰, ۲۰۰۰/۰۱

قهرمانی در FA Cup – سال ۱۹۹۹

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – در سال ۱۹۹۹

قهرمانی در جام بین قاره ای – در سال ۱۹۹۹

 

😆

۰ Comments