جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۲۳ – دنیس ویولت”

by | مرداد , ۷ , ۱۳۹۲

شماره ی ۲۳ لیست برترین های تاریخ یونایتد یکی از بچه های بازبی است که البته از سانحه ی هوایی ۱۹۵۸ جان سالم به در برده است.

.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۲۳”

“Dennis Viollet”

 

4ACDF7DCEC114BC29A06B5B4273B09C2.ashx

 

دنیس ویولت (۱۹۵۳-۱۹۶۲)

ویولت در ۱ سپتامبر۱۹۴۹ به منچستر یونایتد پیوست.او از تیم جوانان یونایتد شروع کرد و در سال ۱۹۵۰ به تیم اصلی پیوست.او اولین بازی خودش را برای باشگاه در تاریخ ۱۱ آپریل ۱۹۵۳ در برابر نیوکاسل انجام داد و در آن بازی به عنوان مهاجم در کنار تامی تیلور توپ میزد. او یکی از نجات یافتگان حادثه ی سقوط هواپیما در مونیخ بود. ویولت نقش بزرگی در ۲ قهرمانی تیم که در سال های ۱۹۵۶ و۱۹۵۷ کسب شد داشت.
او یک بازیکن به شدت سرعتی  بود که ترکیب او در کنار تامی تیلور که قد بلندی داشت و ضربات سر خوبی میزد باعث میشد تا یک حالت ایده آل برای گل زنی ایجاد شود.
یکی از بهترین بازی های او در ۲۶ سپتامبر ۱۹۵۶ در قالب جام باشگاه های اروپا و در برابر قهرمان بلژیک یعنی آندرلخت بود.در این بازی او موفق شد ۴ گل از ۱۰ گل تیمش را به ثمر برسند.
دنیس پس از مصدومیت و آسیب های سری که در حادثه ی مونیخ برای او اتفاق افتاد توانست خودش را بازیابی کند و ۳۲ گل در ۳۶ حضورش در فصل۱۹۵۹/۶۰ برای یونایتد به ثمر رساند.او همچنین موفق شد در این فصل ۲ بار پیراهن تیم ملی انگلستان را بر تن کند که توانست ۱ گل هم در این ۲ بازی به ثمر برساند.در ژانویه ۱۹۶۲ سر مت بازبی در کمال تعجب همگان این جوان ۲۸ ساله را در ازای ۲۵ هزار یورو به استوک سیتی فروخت
در سال ۱۹۷۸ دنیس به عنوان کمک مربی در کنار هم تیمی سابق خودش نویل کانتول در تیم نیو انگلند تی من به فعالیت پرداخت.او پس از سه سال به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد.او در سال ۱۹۹۰ مربیگری تیم دانشگاه جکسونیل را به عهده گرفت و تا سال ۱۹۹۵ در آنجا ماند.پس از آن او به تیم ریچمون کیکر رفت و دو فصل دیگر نیز در آنجا به فعالیت پرداخت و بعد از آن به جکسونیل سایکلون پیوست و تا پایان عمرش در آنجا ماند.

دنیس ویولت در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۱۹۳۳ به دنیا امد و در تاریخ ۱ سپتامبر ۱۹۴۹ به منچستر یونایتد پیوست وی توانست در ۲۹۳ باری که با پیراهن شیاطین سرخ به میدان میرود ۱۷۹ گل نیز به ثمر برساند.
دنیس در تاریخ ۶ مارس ۱۹۹۹ در اثر بیماری سرطان در سن ۶۵ سالگی در خانه ی خودش در جکسونیل ایالات فلوریدا جان به جان آفرین تسلیم کرد

… روحش شاد یادش گرامی…

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ انگلستان – سال های ۱۹۵۵/۵۶, ۱۹۵۶/۵۷

 

6544

97D9134FB6954CCE848BADB40789031E.ashx

77777878777

Violett-5068087

۰ Comments