جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی۵۰ – دیوید هرد”

by | خرداد , ۲۷ , ۱۳۹۲

 اگر به تاریخ تاسیس باشگاه منچستریونایتد نگاهی انداخته باشید متوجه میشوید که دارای ۱۳۵ سال قدمت است که در طول این سال ها بازیکنان و مربیان بسیاری در این تیم فعالیت کرده اند . در طول هفته های اتی به معرفی ۵۰ بازیکن برتر یونایتد در تمامی ادوار گذشته می پردازیم.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران – در این فصل یونایتد توانست بیستمین قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن بگیرد در حالی که ستارگان بسیاری  اسم خود را در کتاب تاریخ الدترافورد جای داده اند. ولی چه کسی بهترین بازیکن تاریخ یونایتد به شمار میرود؟ در طی هفته های پیش رو به معرفی ۵۰ بازیکن برتر تاریخ یونایتد می پردازیم . انتخاب های ما را چک کنید،خاطرات خود را در میان بگذارید و نظرات خود را در مورد برترین های یونایتد به ما بگویید.

شماره ی ۵۰:

David Herd”
“دیوید هرد” (۱۹۶۸-۱۹۶۱)    

کمتر بازیکنی در یونایتد بوده است که بهتر از “هرد” توانایی گلزنی داشته باشد. در هفت سالی که در الدترافورد سپری کرد توانست ۱۴۵ گل را در ۲۶۵ بازی به ثمر برساند. “هرد” در تاریخ ۱۵ اوریل ۱۹۳۴ و در شهر منچستر متولد شد و در محله ی

(moss side) پرورش یافت. چندی بعد او به پدرش که بازیکن سابق منچستر سیتی بود پیوست و در سال ۱۹۴۹ به عنوان یک بازیکن اماتور با باشگاه استاک پورت کانتی قرار داد امضا کرد. دو سال بعد قرار داد خود را به صورت حرفه ای در اورد و در سال ۱۹۵۴ به ارسنال پیوست. او در ارسنال توانست در ۱۶۶ بازی ۹۹ گل به ثمر برساند. گلزنی های او باعث شد تا در سال ۱۹۶۱ توجه سر مت بازبی را به خود جلب کند و با پرداخت ۴۰ هزار پوند راهی منچستر یونایتد شود. در سال اولی که در یونایتد حضور داشت توانست در ۲۷ مسابقه که از ابتدا وارد زمین میشود ۱۴ گل به ثمر برساند. در فینالFA cup سال ۱۹۶۳ منچستر یونایتد موفق شد با نتیجه ی ۳-۱ لستر سیتی را از پیش رو بردارد که در این دیدار دیوید هرد توانست دو گل از سه گل یونایتد را به ثمربرساند.در همان سال یونایتد به کمک گلزنی های هرد توانست مقام نایب قهرمانی لیگ را نیز کسب کند. فصل بعد زوج خط حمله ی دیوید هرد و دنیس لا موجب به ثمر رسیدن پنجاه گل برای یونایتدی ها شد و منچستر یونایتد موفق شد در این سال عنوان قهرمانی لیگ را از ان خود کند. در فصل بعدی  (۱۹۶۵/۶۶) نیز هرد موفق به ۳۲ بار گلزنی برای یونایتد شد. در سال ۱۹۶۷ نیز موفقیت های بیشتری نسیب هرد شد ولی این عنوان ها و موفقیت ها پایانی نا خوشایند برای هرد داشت. او در نوامبر سال ۱۹۶۶ با مصدومیت شکستگی پا روبرو شد که این مصدومیت به تدریج او را از ترکیب اصلی یونایتد دور کرد. در سال ۱۹۶۸ هرد به یونایتد کمک کرد تا به فینال لیگ قهرمانان برسد ولی مصدومیت به او اجازه ی بازی در فینال را نداد ولی با این وجود او مدال قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را نیز دریافت کرد. دو ماه پس از ان نیز به استوک سیتی پیوست و پس از مدت کوتاهی کفش هایش را اویخت و به مربیگری تیم های واتفورد و لینکلن سیتی پرداخت. از جمله نکات جالب توجه دوران حضورش در یونایتد این است که در یک بازی مقابل ساندرلند در حالی که تیم حریف در طول بازی سه دروازه بان مختلف در درون دروازه داشت دیوید هرد موفق شد تا یک هتریک به نام خود ثبت کند . ان بازی را یونایتد با نتیجه ی ۵-۰ به نفع خود به پایان رساند.

عنواین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ – سالهای  ۱۹۶۴/۶۵ -۱۹۶۶/۶۷
قهرمانی در جام اروپایی – سال  ۱۹۶۸
قهرمانی در FA cup – سال ۱۹۶۳

 

۰ Comments