جایگزین مسیر

پیش‌بازی هادرسفیلد منچستریونایتد – از کورس عقب نمان!

by | مهر , ۲۹ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستریونایتد – پیش‌بازی هادرسفیلد منچستریونایتد: هفتۀ نهم بازی‌های لیگ برتر که با بازی دیشب وستهم و برایتون شروع شد، امروز با بازیهای هیجان‌انگیزی دنبال خواهد شد، منچستریونایتد برای ادامۀ روند خوب خود در لیگ برتر و پس از مساوی با لیورپول، نیاز مبرمی به امتیاز کامل بازی با هادرسفیلد دارد تا از کورس رقابت نزدیک و سختش با همشهری خود باز نماند. این اولین بازی دو تیم در تاریخ لیگ برتر است که در استادیوم جان اسمیت برگزار خواهد شد. منچستریونایتد بهترین خط دفاع لیگ را تا به اینجای کار داشته است. تقابل خط حملۀ صدرنشین هفتۀ اول لیگ برتر! با خط دفاعی سرسخت منچستریونایتد در روزی که هادرسفیلدی‌ها برای کسب یک امتیاز به میدان خواهند آمد، چندان برای خط دفاعی منچستر دردسرساز نخواهد شد. اما آیا آن‌ها موفق به گلزنی و بردن هادرسفیلد خواهند شد؟

فرم هفته‌های گذشتۀ دو تیم:

منچستر از ۵ بازی اخیر سه برد مقابل کریستال پالاس، ساوتهمپتون و اورتون و دو تساوی با لیورپول و استوک سیتی کسب کرده است. از طرف دیگر هادرسفیلد علیرغم شروع خوب در لیگ برتر، در پنج بازی اخیر ۳ باخت و دو تساوی داشته است باخت‌هایشان به سوانزی، تاتنهام و وستهم بوده و دو تساوی‌اش با برنلی و لسترسیتی بوده است.

مصدومان دو تیم:

منچستریونایتد زلاتان، پوگبا، فلینی، کریک، اریک بایی و مارکوس روخو را قطعا در اختیار نخواهد داشت، فیل جونز آماده بازی است ولی ممکن است باز هم مورینیو ریسک نکند و احتمال دارد لیندلوف برای اولین بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار بگیرد. از طرفی علاوه بر این مصدومانی که هفته‌هاست شنیدن اسمشان در لیست مصدومان تکراری است، وضعیت مارکوس رشفورد هم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، که دیروز مورینیو اعلام کرد که راشفورد آمادۀ بازی با هادرسفیلد است ولی حتی در صورت آماده بودنش بعید است با توجه به بازی‌اش در روز چهارشنبه در لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی قرار بگیرد و به احتمال زیاد مارسیال در ترکیب خواهد بود و رشفورد به سیاق هفته‌های گذشته در نیمه دوم به جای مارسیال به میدان بیاید.

استانکوویچ، کسی پالمر و فیلیپ بیلینگ مصدومان اصلی هادرسفیلد هستند، اما خبر خوب برای منچستری‌ها می‌تواند این باشد که استیو مونیه که در این فصل ۲ گل به ثمر رسانده ممکن است به بازی نرسد. هرچند که با توجه به مصاحبۀ اخیر دیوید واگنر مبنی بر آمادگی او برای قرار گرفتن در ترکیب، احتمال غیبتش در این بازی کم است. هادرسفیلد بعد از کریستال پالاس و بورنموث بدترین خط حملۀ لیگ را دارد اما در همین ۵ گلی هم که به ثمر رسانده‌اند سهم مونیه ۲ گل بوده است.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد:

دروازه‌بان:

کسی غیر از دخه‌آ که این روزها در بهترین فرم خود قرار دارد و تحسین همگان را برانگیخته؟

دفاع راست:

گزینۀ ایده‌آل مورینیو برای این پست والنسیاست، اما با توجه به بازی او در مقابل بنفیکا و زمان کمی که برای ریکاوری وجود داشته، احتمال اینکه اشلی یانگ در ترکیب اصلی قرار بگیرد بیشتر است.

دفاع وسط:

مصدومیت کشالۀ ران بایی تا بازی بعدی لیگ برتر برطرف خواهد شد و شاید او به بازی با تاتنهام برسد اما در این بازی او قطعا غایب است و با توجه به فرم نه چندان خوب لیندلوف انتظار می‌رود فیل جونز و اسمالینگ از ابتدا در ترکیب باشند. هر چند مصدومیت اندکی که فیل جونز داشته است همچنان با او همراه است و ما هم یادمان نرفته که فیل جونز منهای عملکرد فوق‌العاده خوبش در فصل جاری بیشتر بخاطر مصدومیت‌های فراوانش در ذهن ما ثبت شده است تا بازی‌های خوبش، فیل جونز برای پاک کردن این تصویر بد خودش و تبدیل شدن به یک مدافع مطمئن در ذهن هواداران، به چیزی غیر از ادامۀ روند خوبش و البته مصدوم نشدن احتیاج ندارد.

دفاع چپ:

بلیند در بازی مقابل بنفیکا به میدان رفته است و خسته است، گزینۀ اول این روزهای تیم برای این پست، احتمالا جانشین والنسیا خواهد شد و بنابراین احتمالا مورینیو در این بازی از دارمیان استفاده خواهد کرد. آیا او در این بازی نه چندان سخت فرصتی به لوک شاو ناآماده خواهد داد؟ بعید است.

هافبک‌ها:

در میانۀ میدان زوج هررا ماتیچ برای سومین بازی پیاپی در یک هفتۀ اخیر به میدان خواهند رفت که احتمال مصدومیتشان را بالا خواهد برد، به ویژه ماتیچ که بی‌وقفه در تمامی مسابقات این فصل به میدان رفته و بازی‌های ملی را هم داشته است. استراحت دادن به ماتیچ در این بازی که قدرت تهاجمی هادرسفیلد چندان بالا نیست می‌تواند یک استراتژی خوب ولی همراه با ریسک باشد، با توجه به بسته بودن دست مورینیو در خط هافبک و مصدومیت ساق پای کریک، همسترینگ پوگبا و لیگامنت فلینی او گزینۀ زیادی برای چرخش ترکیب ندارد، انتظار حضور مک‌تامینی هم از ابتدا نمی‌رود. بنابراین ماتیچ و هررا را باز هم خواهیم دید. در سه هافبک تهاجمی تیم همان‌طوری که گفتیم مارسیال گزینۀ اول مورینیو در سمت چپ است، با توجه به اخبار و شایعاتی که در مورد میخیتاریان و عدم حضورش در هتل و حدس و گمان‌های مبنی بر مصدومیتش به نظر می‌رسد میکی از ابتدا در ترکیب نباشد و ماتا و لینگارد در ترکیب باشند. هرچند حتی اگر اخبار و شایعات بی‌اساس باشند، باز هم استفاده از میخیتاریان در ترکیب اصلی یک ریسک بزرگ خواهد بود. خستگی میکی از حضور در بازیهای متعدد، در بازی با بنفیکا مشهود بود. بنابراین محمتل است که لینگارد و ماتا انتخاب‌های اول مورینیو باشند.

مهاجم:

کسی مانده غیر از لوکاکو ؟

پیش‌بینی ترکیب تیم در این بازی کار چندان سختی نیست، مصدومیت‌های فراوان دست مربی را برای تنوع تاکتیکی بسته است، یک برد کم‌گل با حداقل نتیجه هم برای مورینیو نتیجۀ بسیار مطلوبی به شمار می‌آید، بازی روز سه‌شنبه با سوانزی در لیگ‌کاپ فرصت مناسبی است تا بازیکنان اصلی تیم استراحت کنند و برای بازی حساس و مهم هفتۀ بعد با تاتنهام آماده باشند، جایی که فلینی و بایی آمادگی حضور در ترکیب را خواهند داشت. امروز هواداران منچستریونایتد نیم‌نگاهی به بازی برنلی خواهند داشت و امیدوارند برنلی بتواند در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی را متوقف کند. برد امروز در برابر هادرسفیلد و توقف سیتی برابر برنلی می‌تواند بهترین کادو برای تولد ۳۶ سالگی کاپیتان ویدیچ باشد.

۰ Comments