جایگزین مسیر

پیش بازی:وست هام _منچستریونایتد (جام حذفی)

by | دی , ۱۶ , ۱۳۹۱

منچستر یونایتد در بعد از ظهر شنبه، از مرحله ی سوم جام حذفی در ورزشگاه آپتون پارک به مصاف وست هام می رود.

شیاطین سرخ در حالی وارد لندن می شوند که با هفت امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفته اند و در سال های اخیر در جام حذفی قهرمان نشده اند.این یک واقعیت است که یونایتد از سال 2004 در جام حذفی قهرمان نشده است و این چیزی است که سر الکس فرگوسن مشتاق به دست آوردن آن است.

میزبان پیش از این بازی با خرید دو بازیکن جدید قدرت خود را افزایش داده است، پس از آنکه سام آلاردایس مطمئن شد که جو کول و مروانه شاماخ مهاجم آرسنال را در روز جمعه به خدمت گرفته است.

جو کول از لیورپول با یک قرارداد دائمی به وست هام پیوسته است و برای بازی در دسترس است، اما شاماخ مهاجم مراکشی در دسترس نیست، بعد از آنکه مراحل تکمیلی قرارداد او پس از جدا شدن از جمع توپچی ها برای قرض دادن طولانی در یک فصل انجام نشد.
اخبار منچستر یونایتد :
انتظار می رود که منچستر یونایتد تغییراتی در بازی انجام دهد مانند رابین ون پرسی، پاتریس اورا، ریو فردیناند، آنتونیو والنسیا و مایکل کریک که به احتمال زیاد همگی استراحت خواهند کرد.

ممکن است نمانیا ویدیچ مدافع فرصت دیگری برای افزایش آمادگی خود در این بازی داشته باشد و همچنین فیل جونز نیز ممکن است بازی کند. به احتمال زیاد شینجی کاگاوا پس از بازگشت از آسیب دیدگی اخیر در ترکیب اصلی تیم به میدان می رود در حالی که دارن فلچر که در ماه دسامبر در ترکیب اصلی تیم بازی نکرده است، نیز احتمالا بازی می کند.

وین رونی در چند هفته ی آینده غایب خواهد بود پس از آنکه در ریکاوری مصدومیت زانویش مشکل کوچکی به وجود آمد.

نانی و اندرسون نیز همچنان آسیب دیده هستند و این بازی را از دست خواهند داد.

اخبار وست هام یونایتد :

جو کول تلاش می کند که برای وست هام بازی کند، اما ممکن است که بر روی نیمکت قرار بگیرد. اندی کارول مهاجم وست هام به دلیل مصدومیت زانو نمی تواند بازی کند بنابراین انتظار می رود که کارلتون کول در خط حمله حضور داشته باشد.

محمد دیامه نیز به دلیل آسیب دیدگی همسترینگ نمی تواند بازی کند.جرج مک کارتنی نیز دیگر غایب چکش ها است.در مورد بازی کردن جوی اوبراین شک و تردید وجود دارد اما جیمز کالینز مدافع و کوین نولان هافبک پس از تمام شدن محرومیت هایشان بازخواهند گشت.

 تجزیه و تحلیل مسابقه :

وست هام نسبت به منچستر یونایتد رکورد بهتری در جام حذفی دارد و در سه بازی از چهار بازی به پیروزی رسیده است.

مردان سام آلاردایس در ماه نوامبر در لیگ با گل رابین ون پرسی از منچستر یونایتد شکست خوردند.مربی وست هام باید با همان تیمی که به تازگی در برابر نورویچ پیروز شده است بازی کند، اما جو کول بازیکن جدید و کوین نولان، کاپیتان باشگاه، ممکن است در برابر یونایتد در ترکیب اصلی به میدان بروند.

در همین حال، سر الکس نیز در ترکیب تیم تغییراتی انجام خواهد داد.انتظار می رود که حداقل پنج بازیکن یونایتد برای این بازی استراحت کنند.ریو فردیناند، مایکل کریک و پاتریس اورا، آنتونیو والنسیا، رابین ون پرسی بر روی نیمکت قرار خواهند گرفت. این بهترین فرصت برای بازیکنانی مانند کاگاوا، بوتنر، ولبک و فیل جونز است که بتوانند بازی کنند.

ترکیب احتمالی منچستر یونایتد ( با سیستم 4-2-3-1) :
دیوید دخه آ

بوتنر، ویدیچ، اسمالینگ، رافائل

کلورلی، اسکولز
یانگ، کاگاوا، ولبک
چیچاریتو
ترکیب احتمالی وست هام یونایتد ( با سیستم 4-2-3-1) :
یاسکلاینن

اوبراین، رید، کالینس، دمل
تیلور، نوبل
جارویس، نولان، واز ته
کول

آیــا مـی دانــیـــد ؟

منچستر یونایتد تا کنون 123 بار با وست هام بازی کرده است و 57 پیروزی، 24 تساوی و 42 شکست داشته است.

یونایتد دو کلین شیت متوالی در دو بازی لیگ داشته شده است. اگر شیاطین سرخ بتوانند در برابر وست هام در روز شنبه، دروازه ی خود را بسته نگه دارند، 150 امین کلین شیت خود در جام حذفی و همچنین سومین کلین شیت متوالی خود را انجام داده اند.

وست هام فقط یک پیروزی در برابر یونایتد در 9 بازی گذشته ی خود به دست آورده است که مربوط پیروزی در سال 2010 در جام اتحادیه با نتیجه ی 4-0 است.

وست هام و منچستر یونایتد آخرین بار در ژانویه ی سال 2003 در ورزشگاه اولدترافورد در جام حذفی به مصاف هم رفتند که شیاطین سرخ با نتیجه ی 6-0 شکست سختی را به چکش ها تحمیل کردند.در آن موقع مایکل کریک برای وست هام بازی می کرد.رایان گیگز در آن بازی دو گل به ثمر رساند.

چکش ها سه بار قهرمان جام حذفی شده اند.آخرین قهرمانی آنان در سال 1980 و مربوط به پیروزی 1-0 مقابل آرسنال با تک گل ترور بروکینگ است.

دو قهرمانی از سه قهرمانی وست هام تحت مربیگری جان لیال به دست آمده است.( در سال های 1975 و 1980) اولین قهرمانی آنان هم با هدایت رون گرین وود در سال 1964 به دست آمده است.

بعد از صعود چکش ها از چمپیونز شیپ با مربیگری آلن پاردو، او وست هام را در سال 2006 تا فینال جام حذفی هم رساند اما با باخت دراماتیک مقابل لیورپول آنها نایب قهرمان شدند و پاردو در ادامه ی فصل اخراج شد.

چکش ها در هر 6 مسابقه ی گذشته خود در جام حذفی که در برابر تیم های لیگ برتری بازی کرده اند شکست خورده اند.آخرین پیروزی آنان در مقابل یک تیم لیگ برتری مربوط به پیروزی در برابر میدلزبورو در نیمه نهایی جام حذفی سال 2006 است.

این هشتمین بازی دو تیم منچستریونایتد و وست هام در جام حذفی است.

شیاطین سرخ از شش بازی گذشته ی خود که در خارج از خانه در مقابل تیم های لیگ برتری در جام حذفی داشته اند، چهار بازی را برده اند.

اولین قهرمانی سر الکس فرگوسن در جام حدفی در سال 1990 با شکست 1-0 کریستال پالاس در فینال تکراری به دست آمد.آنها در نخستین بازی فینال مقابل پالاس به تساوی 3-3 رسیده بودند.

منچستر یونایتد 18 بار در فینال جام حذفی حضور داشته است و 11 بار قهرمان جام حذفی شده است که 5 قهرمانی آنها تحت مربیگری سر الکس فرگوسن بوده است.

آخرین قهرمانی شیاطین سرخ در جام حذفی در سال 2004 با پیروزی 3-0 در مقابل میلوال در استادیوم میلینیوم کاردیف ولز به دست آمد.

نتایج شش بازی گذشته ی دو تیم مقابل یکدیگر:

28-11-2012 منچستر یونایتد 1 : 0 وست هام

2011/02/04 وست هام 2 : 4 منچستر یونایتد

30-11-2010 وست هام 4 : 0 منچستر یونایتد

28-08-2010 منچستر یونایتد 3 : 0 وست هام

23-02-2010 منچستر یونایتد 3 : 0 وست هام

2009/05/12 وست هام 0 : 4 منچستر یونایتد

پـیـش بیـنـی مـسـابـقـه:

وست هام یونایتد 1 2 منچستر یونایتد
شیاطین سرخ در این فصل در فرم خوب خود هستند اما چکش ها رکورد بسیار خوبی در جام حذفی در آپتون پارک دارند (8 برد و تنها 2 باخت در 13 مسابقه ی اخیر خود) با این حال، مردان فرگوسن شانس بیشتری برای کسب پیروزی دارند.

 

۰ Comments