جایگزین مسیر

گیگز: می دانستم که زمان عقب نشستن بود

by | آذر , ۸ , ۱۳۹۲

در مصاحبه ای اختصاصی رایان گیگز به این مسئله اشاره کرده است که نقشه ای برای بازنشستگی از دنیای فوتبال هنوز ندارد.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – رایان گیگز همیشه بازنشستگی خود را عقب انداخته است چون همیشه هدفی تازه در مقابل او قرار می گیرد که او را در راهش استوارتر می سازد.

به سال 2008 برمی گردیم, گیگز آخرین پنالتی تیم را در ورزشگاه لوژنیکی مسکو در فینال لیگ قهرمانان برابر چلسی زد.

این ادوین فن در سار بود که با مهار پنالتی آنلکا جام را برای شیاطین سرخ به ارمغان آورد.

اما همزمان با اینکه پنالتی ها ادامه پیدا می کرد, این گیگز بود که با زدن پنالتی به خلاف جهت حرکت پیتر چپ در روسیه باعث برد دراماتیک یونایتد شود.

او 10 روز قبل از این بازی, در بازی برابر ویگان نیز گل زده بود تا یونایتد قهرمان لیگ شود.

بازی با ویگان, او رکورد بیشترین بازی سر بابی چارلتون را با پیراهن یونایتد شکست.

او در آن شب , به مقامی بالاتر از چارلتون رسید و مرد شماره یک لقب گرفت.

او به همراه ریو فردیناند, جام قهرمانان اروپا را در ورزشگاه لوژینکی بالا برد.

چه مسیر عالی برای کنار کشیدن.

.

.

اما نه برای گیگزی, به جای بازنشستگی, چالشی دیگر پیش روی گیگزی قرار داشت.

او می گوید: مردم از من درباره بازنشستگی سوال می پرسند و این مسئله تازه ای نیست و شما به آن عادت می کنید.

“من درک می کنم. این جزئی از مقوله بالارفتن سن در ورزش است.”

“من بیاد دارم که شخصی می گفت که فینال 2008 مسکو زمان ایده الی برای بازنشستگی بود. آنها نمی گفتند که این روشی بد است اما تنها پیشنهاد می دادند که زمان مناسبی برای رفتن است.”

“این مسئله 5 سال قبل رخ داد – من از آن زمان به بعد دو فینال لیگ قهرمانان و سه جام در لیگ را ازدست دادم.”

“من دوست دارم که فکر کنم که زمانی سهمی در این بازی های بی نظیر داشته ام. مسئله ای بنام سن و مسن تر شدن در ورزش وجود دارد اما من تنها به این مسئله به عنوان یک چالش نگاه می کنم. من خودم به این مسئله پی خواهم برد که چه زمانی, وقتش می رسد.”

آیا رایان قصد داشت در فینال مسکو خداحافظی ایده ال داشته باشد؟

پاسخ رایان قاطعانه است: نه, هیچ شانسی وجود نداشت.

.

.

“من حتی درباره درست بودن این مسئله فکر هم نکردم. هیچ کس تا به حال لیگ قهرمانان را دو بار پشت سر هم با یک تیم فتح نکرده است, ما می توانستیم به راحتی این کار را انجام بدهیم. ما در فینال بعدی حضور داشتیم اما بارسا ما را شکست داد, اما این چالش وجود داشت و باعث می شد شما به راه خود ادامه دهید.”

“همیشه یک چالش وجود دارد. همیشه چیزی وجود دارد که باعث می شود شما به راهتان ادامه دهید.”

“من همیشه به این مسئله فکر کرده ام که “درباره حال حاضر زیاد فکر نکنم.” من همیشه مسائل را پس از چند بازی سبک و سنگین می کنم به جای اینکه در هر بازی به طور خاص خودم را درگیر کنم.”

“اگر شما نتوانید به بازیکنان در تمرینات و بازی ها برسبد, در حالی که آنها جلوتر می روند برای مثال ده بازی, سپس شما باید درباره آینده خود شروع به فکر کردن کنید.”

“زمانی که شما از آمدن به تمرینات لذت نمی برید و این مسئله برای هفته ها ادامه دارد, پس باید شروع به فکر کردن کنید.”

“اما در حال حاضر این اتفاق برای من رخ نمی دهد. مسئله ای که شما به آن اهمیت می دهید و برای من نیز مهم است این است که زمانی  مردم بگویند” پاهای او نمی کشند, او نباید در تیم باشد زیرا بسیار مسن است.” شما تنها باید ببینید آیا هنوز تاثیرگذار هستید, آیا هنوز سهمی در تیم دارید, آیا مربی هنوز از شما استفاده می کند؟”

.

.

“این ها مسائلی است که شما باید مدنظر بگیرید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما نمی توانید به این سوالات پاسخ منفی بدهید و تنها می توانید سرتام را پایین بیندازید و بروید.”

“من اخیر با استیو بروس صحبتی داشتم و او به من گفت که “آیا تو هنوز از تمرینات لذت میبری؟” من هم گفتم بله. من به کرینگتون نمی روم که باد بوزد و بگویم می لرزم و در درون خودم فکر کنم که امروز خوب نیستم.”

“شاید گاهی اوقات اوضاع خوب نباشد اما پس از دو یا سه دقیقه شما از تمرین لذت می برید و نمی توانید منتظر بازی کردن بمانید.”

“من نمی خواهم تمرینات را ازدست بدهم. شما اصلا نمی خواهید این اتفاق رخ دهد. زمان هایی وجود دارد که شما باید منطقی فکر کنید و بچه ها کاری می کند که نیازی نیز شما حتما انجام دهید.”

“در پایان بازی روز یکشنبه برگزار می شود و شما باید کاری را که برای آمادگی تان خوب است انجام دهید. من دیگر 19 سال ندارم, به همین خاطر شما نیازی ندارید که دویدن ها و کارهای سنگینی را که بچه های دیگر انجام می دهند انجام دهید اما شما هنوز باید در تمرینات کیفیت لازم را داشته باشید.”

“من از تنوع کارهایی که کادر مربیگری دستور می دهد لذت می برم. مربی رفتار عالی با من دارد. همانند این است که همه چیز دوباره آغاز شده است.”

“اگرچه من برای مدت طولانی است که بازی می کنم, هرگز از منظر کسی که در جلسات کادر فنی و مراحل آماده سازی برای بازی ها و مشاهده ویدیو بازی ها نیز حضور دارد, به این موضوع نگاه نکرده بودم. حتی شرکت در جلسات تمرینی نیز حس دیگری دارد. من کاری است که باید بین هر دو وظیفه تعادل ایجاد کنم اما در عین حال چالشی نیز می باسد, چالشی دیگر!”

۰ Comments