جایگزین مسیر

یونایتد باید در مورد پتروچی تصمیم گیری کند

by | خرداد , ۲۷ , ۱۳۹۲

بنظر میرسد شانس داوید پتروچی برای پیشرفت در منچستر یونایتد از هر زمانی کمتر شده باشد.

در سال 2008 زمانی که یونایتد این ستاره جوان را از رم به الدترافرد آورد آن ها فکر می کردند که او فوق ستاره جدید باشگاه خواهد شد.

5 سال گذشته است و این هافبک هنوز نتوانسته به تیم اصلی برسد و حتی نتوانسته به آن نزدیک شود.

حالا در 21 سالگی زمانی که تنها یک سال از قرارداد او باقی مانده است قطعا وقتش رسیده که اجازه ترک باشگاه به او داده شود تا او به فوتبال منظم بپردازد.

قرار نبود این طوری شود,پتروچی قهرمان رقابت های زیر 19 ساله های ایتالیا شد و بنظر می رسید که دوران حرفه ای پر افتخاری برای کشورش داشته باشد.

یک هافبک دفاعی که نیم نگاهی به گلزنی دارد,او در 9 بازی برای رم 14 حمله داشت و این چیزی بود که توجه منچستر یونایتد را به خودش جلب کرد.

پس از آن پتروچی دچار مصدومیت زانو شد و این مصدومیت بیشتر از یک سال او را از فوتبال منع کرد.این اتفاق باعث شد پتروچی مسیر پیسرفتش را گم کند.

او بعد از بازگشتش نقش بیشتری در تیم جوانان یونایتد برداشت و بازی های بیشتری انجام داد.در عمق خط هافبک او بهتر از فاز هجومی کار می کرد و عملکرد برجسته ای در میانه نوجوانیش داشت.

پتروچی در این فصل داخل و خارج تیم زیر 21 ساله های یونایتد بود.او در نیم فصل اول 5 بازی برای این تیم انجام داد که در همین پنج بازی یک بار گلزنی کرد و سه پاس گل فراهم کرد.

اما این اورا به اندازه کافی به تیم اصلی نزدیک نمی کرد حتی بازی در لیگ کاپ هم تاثیری در این ماجرا نداشت پس او به پیتربرو قرض داده شد.
داوید پتروچی در پیتربرو

او مانند بسیاری از ستارگان جوان یونایتد در سال های اخیر راه گرستی رود را درپیش گرفت تا تحت نظر پسر مربی پیشین یونایتد درن فرگوسن کار کند.

پتروچی در 4 مسابقه بازی کرد و یک گل بی نظیر به ثمر رساند اما دوران خوب او دیری نپایید و او از ناحیه همسترینگ مصدوم شد.

پیتربرو فصل را در ته جدول چمپیون شیپ تمام کرد و اگر پتروچی بخواهد دوباره به آن ها بپیوندد باید در لیگ یک بازی کند.

و ممکن است این انتقال خوبی برای پتروچی باشد البته به صورت دائمی نه قرضی.

وقت آن رسیده که یونایتد به او اجازه دهد تا به جایی برود که بتواند به طور مرتب بازی کند و استعدادهایش را شکوفا کند.احتمالا او این شانس را در یونایتد نخواهد داشت.

و این شرم آوره,چرا که او بازیکن خیلی با استعدادیست,اما او در سطحی که یونایتد بخواهد قرار ندارد مگر این که به بازیکن با ثباتی تبدیل شود.

ممکن است پتروچی کارش را عالی ادامه دهد و بتواند به طور کامل از پتانسیلش استفاده کند ,اما بهترین کار در حال حاضر فروش اوست و یونایتد هم می تواند چند صد هزار پوندی از فروش او کسب کند.

پول کمی در فوتبال امروز است اما بهتر از این است که او را تابستان سال آینده به صورت آزاد رها کنید.

چرا مسئولان یونایتد دوست ندارند با پتروچی تمدید کنند؟دلیلش این است که آن ها دوست ندارند بیخودی پول بدهند.

با توجه به استعداد فراوان پتروچی یونایتد می تواند از بند خرید مجدد در فروشنامه او استفاده کند.اما اگر او سال آینده به طور آزاد یونایتد را ترک کند آن ها هیچ راه انتخابی نخواهند داشت.

شاید پتروچی در اینجا شانس پیشرفت در طولانی مدت را داشته باشد اما متاسفانه یونایتد وقت صبر کردن ندارد.پتروچی باید برود و دوره جدیدی را شروع کند.و امیدواریم که سرنوشت روزی او را به یونایتد برگرداند.

۰ Comments