جایگزین مسیر

یونایتد به رهبر نیاز دارد نه بازیکن جوان

by | تیر , ۲۶ , ۱۳۹۳

شیاطین سرخ تاکنون دو بازیکن را در تابستان امسال به خدمت گرفته اند و برای خرید بازیکنان بیشتری تلاش می کنند, اما حقیقت این است که آنها به جای جذب بازیکنان جوان باید نیروهای باتجربه ای به ترکیب تیم اضافه کنند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – در فصل گذشته اکثر کارشناسان ترکیب دیوید مویز را به دلیل نبود رهبر در میدان سرزنش می کردند. در نتیجه این مشکلات نیز دیوید مویز شغل خود را ازدست داد و سران یونایتد لوئیز فن خال هلندی را به سمت سرمربیگری #منچستریونایتد انتصاب کردند.

شیاطین سرخ در اولین خرید خود در تابستان امسال, لوک #شاو را از ساوتهمپتون به خدمت گرفتند و سپس آندر #هررا را پس از مدت ها زیر نظر گرفتن از بیلبائو به الدترافورد آوردند. آنها پیش از نهایی شدن این دو خرید نیز دروازه بان جوان صرب, وانیا میلینکوویچ را به خدمت گرفته بودند.

خرید شاو و هررا در کل برای یونایتد 56 میلیون پوند هزینه داشت. میانگین سنی این دو بازیکن 21 سال می باشد و بدون شک جذب این دو بازیکن, اقدام باارزشی برای آینده باشگاه محسوب می شود. هواداران یونایتد از هم اکنون منتظر روزی هستند تا شاو و هررا به بازیکنان کلیدی در ترکیب یونایتد تبدیل بشوند. اما علی رغم خرید این دو بازیکن, سرمربی جدید شیاطین سرخ هنوز به بازیکنانی باتجربه و رهبر در تیم یونایتد نیاز دارد.

بدون شک وین رونی رو رابین فان پرسی بازیکنانی خواهند بود که می توانند فاکتور تجربه و رهبری را در یونایتد تقویت کنند اما با جدایی نمانیا ویدیچ و زوج او در خط دفاع ریو فردیناند و خداحافظی رایان گیگز در پایان فصل یونایتدها بیش از پیش کمبود این مسئله را در تیم خود احساس خواهند کرد. یونایتد در سال های گذشته به طور واضح جای خالی پل اسکولز در ترکیب تیم را احساس کرده است و همچنان به دنبال یافتن جایگزینی مناسب برای این هافبک انگلیسی می باشد. با این شرایط در فصل آینده یونایتد بیشتر از هر چیز دیگری به بازیکنان باتجربه نیاز دارد. در این حین شایعاتی درباره جدایی پاتریس اورا باعث می شود تا نگرانی هواداران از این مسئله بیشتر شود.

میانگین سنی این 4 بازیکن(ریو, ویدا, گیگزی, اورا) بدون احتساب اسکولز در یونایتد سر آلکس فرگوسن 35 سال بود. جای هیچ شکی نیست که این بازیکنان, نقش کلیدی در موفقیت های فرگوسن در طول سال های اخیر داشتند و یونایتد از بابت داشتن یک رهبر در تیم با حضور این بازیکنان مشکلی نداشت.

اما اکنون بازیکنانی همچون مایکل کریک, درن فلتچر, رونی و فان پرسی بازیکنان باتجربه تیم محسوب می شوند. علی رغم حضور این بازیکنان, لوئیز فن خال باید جایگزین مناسبی برای بازیکنانی که از تیم جدا شده اند, پیدا کند تا بتوانند وظیفه رهبری را که آن بازیکنان برعهده داشتند, در تیم ایفا کنند.

بدون شک “کیفیت” نقش مهمی در خرید بازیکنان دارد و یونایتد نیز با جذب شاو و هررا به خوبی این مسئله را نشان داده است اما هیچ کدام از این بازیکنان در این مرحله از فوتبال حرفه ای خود نمی توانند وظیفه رهبری یک تیم را برعهده بگیرند. با نگاهی به ترکیب یونایتد, می بینیم که رونی و رابین می توانند رهبری خط حمله را برعهده بگیرند, اما در خط دفاع و هافبک یونایتد خلا بازیکنان پیشین خود را احساس خواهد کرد.

بدون شک باشگاه بازیکنان بیشتری را جذب خواهد کرد اما هم اکنون با نگاه به ترکیب فعلی, خلا حضور بازیکن باتجربه و رهبر در ترکیب به وضوح دیده می شود.

squad

میانگین سنی این ترکیب 25 سال می باشد و تنها یک احتمال دارد یک بازیکن بالای 30 سال یعنی مایکل کریک نقش کلیدی در ترکیب مربی هلندی یونایتد نداشته باشد.

فیل جونز و دیوید دخیا بدون شک بازیکنان آینده داری هستند . شاو نیز خارج از این مستثنی نیست, اما آنها هنوز بازیکنان جوانی محسوب می سوند و در حال پیشرفت قرار دارند.

پس از جذب شاو و هررا, باشگاه سخت به دنبال جذب بازیکنانی همچون متس هوملس, آرتورو ویدال, توماس فرمالن و آنخل دی ماریا هستند, بازیکنانی که در بالاترین سطح تجربه قرار دارند و سه بازیکن اول می توانند رهبران تیم جدید فن خال باشند.

فرمالن کاپیتان تیم آرسنال محسوب می شود و هوملس نیز بهترین مدافع تیم ملی آلمان محسوب می شود. آرتورو ویدال نیز با تجربه فراوانی که در بایرلورکوزن و یوونتوس کسب کرده است, می تواند بازیکن کلیدی خط هافبک یونایتد باشد. شاید دی ماریا آنچنان که باید خصوصیات یک رهبر را نداشته باشد اما خلاقیت و توانایی های او نقاط کلیدی بازی این وینگر آرژانتینی می باشند.

یونایتد به چنین خریدهایی نیاز دارد و باید دید آیا مدیر اجرایی یونایتد تا پایان مهلت نقل و انتقالات تابستانی می تواند بازیکنانی  را که شخصیت قوی, ویژگی رهبری و مبارزه جویی در خود دارند, به الدترافورد بیاورند.

فن خال شهرت بسیاری در استفاده از بازیکنان جوان دارد و اولویت او در هر تیمی بازی دادن به جوانان بوده است. او توانسته بازیکنان جوان بسیاری را به ستارگان دنیای فوتبال مبدل سازد. اما باید به این نکته توجه داشت که در کنار بازیکنان جوان در تیم باید بازیکنان باتجربه ای حضور داشته باشند تا این تعادل رعایت شود و بازیکنان باتجربه راهنما و الگوی بازیکنان جوان تیم باشند.

[highlight]شما دوست دارید بیشتر کدام بازیکن باتجربه را فصل آینده در ترکیب یونایتد ببینید؟[/highlight]

۰ Comments